9 Haziran 2016 Perşembe

Zeytinyağlı Nar Ekşili Kuru Biber Dolması


Merhabalar!

Bugün sizlerle benim en iddialı olduğum tariflerden birini paylaşacağım.
İlk kez yaptığımda tam bir hüsrana uğramıştım ama sonrasında anladım ki önemli olan sadece pişirme tekniği değil! Satın alınan kuru biberin kalitesi de çok iyi olmalı. Bunun için üzülmekten vazgeçmiş ve tekrar biber alarak bir daha pişirmiştim. İşte şimdi vereceğim tarif benim en son pişirdiğim dolmanın tarifidir...

Yapımı biraz zaman alır ama tarifi o kadar kolay verdim ki, hemen denemek isteyeceksiniz. Şimdiden herkese kolay gelsin..!

Malzemeler:

* Kuru dolmalık biber (kaç adet yapmak isterseniz. Ben 15 biber kullandım)
* Biber sayısı kadar yemek kaşığı pirinç (15 adet biber için 15 yemek kaşığı pirinç)
* 1 adet büyük boy soğan
* 3 diş sarımsak
* 2 yemek kaşığı biber salçası (acı sevenler acılı salça kullansın)
* 2 tatlı kaşığı kuru nane
* 2 adet kesme şeker
* 5 yemek kaşığı nar ekşisi (3 yk. pilavın içine, 2 yk. dolmaların üzerine)
* Yarım çay bardağı zeytinyağı
* Tuz

NOT : Bursalılar bilirler. Kapalıçarşı' nın oralarda açık bir pazar vardır hani... Baharatçılar, peynirciler vardır orada karşılıklı...Baharatçılar tarafından girişte, sol sıradaki ikinci baharatçıdan aldım kuru biberlerimi. Acı olduğunu söyledi satıcı, ben de severim acılı yemekleri, hemen aldım. Yolunuz düşerse kuru biberlerinizi buradan alın derim. Lezzeti inanılmaz güzel...

 Evet, şimdi sıra yapılışına geldi...Önce güzel bir müzik açın, şöyle hareketli olsun ya da eğlenceli bir radyo programı filan olsun...Keyifli gelsin yani size yemek pişirmek, mutlu olun istiyorum! Öyle sırf yemek pişirmiş olmak için...Yani inanın denemeye değmez! :))

Şimdi öncelikle kuru biberleri güzelce yıkayıp üzerlerini geçecek kadar su ilavesiyle haşlıyoruz. (çok diri ya da çok yumuşak olmasınlar, yaklaşık 15 dk kaynatmak yeterli olacaktır)
Haşlanan kuru biberleri soğuk suya tutuyoruz ve sonrada tel süzgece alarak suyunu süzüyoruz.


Diğer yanda kuru soğanı incecik yemeklik doğruyoruz (bunu rondo kullanarak da yapabiliriz) ve tencereye alıyoruz.
Sarımsakları minik minik doğrayıp (ya da rendeleyip) soğanlara ilave ediyoruz ve zeytinyağı ile kavuruyoruz.
Pirinçlerimizi de güzelce yıkadıktan sonra onları da bu karışıma ekleyip biraz kavuruyoruz.
Ardından salçayı ilave edip bir süre daha karıştırıyoruz.
Tuz, şeker ve 3 kaşık nar ekşisini de ilave edip onları da karıştırıyoruz.
Bu pirinçli karışımın üzerini geçecek kadar kaynar su ekleyip kısık ateşte dolma içini pişiriyoruz.
Ocağın altını kapatınca da kuru naneyi ekleyip hafifçe karıştırıp, üzerini örterek dolma içini demlenmeye bırakıyoruz.

NOT: Pilav demlemek için ben genellikle kağıt havlu kullanıyorum. Siz eğer kurulama bezi vs. kullanacaksanız mümkünse deterjan kokmasın, yoksa bu koku bütün pilavınıza siner)

Dolma içi soğuduktan sonra haşlanmış kuru biberlerimizi dolduruyoruz (biberleri bir parmak eksik olacak şekilde doldurmaya özen gösteriyoruz) ve dolmaları tenceremize tek sıra halinde, dik bir şekilde diziyoruz.
Dolmaların yarısına gelecek kadar kaynar su ve iki yemek kaşığı daha nar ekşisi ekledikten sonra dolmaları orta-kısık ateşte pişiriyoruz. Bunun için sizlere kesin bir süre veremiyorum çünkü ara sıra suyunu çekip çekmediğine bakarak anlayacağız pişip pişmediğini.
Pişen yemeğimizi bir servis tabağına alıp biraz soğuttuktan sonra servis yapıyoruz.

 Süslemek için ben genellikle maydanoz ve limon kullanıyorum. Sizler de hayal gücünüze göre neyi yakıştırıyorsanız o şekilde süsleyin...

Afiyet olsun...:)



















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder